Saturday, October 10, 2015

Raya Haji 2015

24 September 2015..

hari raya korban.. hari raya paling besar dalam Islam.. sempena pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. dan keluarga baginda.. tinggal anak bini di tanah tandus hanya kerana menurut perintah Allah.. sehingga Allah zahirkan kudratNya.. rezeki air zam-zam, tanah tandus jadi subur, anak isteri jadi orang mulia di Mekah dan diakhiri dengan ketaatan mereka sekeluarga kepada Allah sehingga sanggup melakukan penyembelihan..

Allah suka dan tukar penyembelihan dengan korban binatang..

Hari ni kita ambik yang hujung je.. bab tinggal anak bini kita tak sanggup.. sehingga ada yang anggap ni bukan amalan agama.. sedangkan TIDAK ADA SAHABAT yang TAK tinggal anak bini untuk agama..

DI MANA KITA?

joss la pulak.. kui kui

8pagi.. solat raya.. parking jauh sket.. jalan jem.. maklumlah, setahun 2 kali je..



Lepas solat, gi beraya kat rumah mak abah.. jalan tak jem langsung.. rilek je..



alhamdulillah raya kali ni kami semua dapat kumpul sekali..



Mak abah dan kami 4 beradik..



Anak beranak aku je dah 10 orang..



10 pagi - 12 tengahari.. buat2 sebuk kat program sembelih lembu masjid.. tahun ni 17 ekor lembu dikorbankan.. modal aku pisau dan batu asah.. lepas tu pandai2 le cari keje apa yang patut..



Petang sampai malam, relak kat rumah je.. esok nak makan angin.. huhu








Insuran & Road Tax Online (klik logo)

No comments:

Post a Comment

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Daftar Beli Emas Public Gold

ADA 2 JENIS PEMBELIAN EMAS DI PUBLIC GOLD Cara 1  - Beli Emas Fizikal (dinar emas atau gold bar) secara tunai atau bulanan 4x atau bulanan 1...