Monday, October 06, 2008

Aku, Raya dan Dot dot dot

Dot dot dot 1 - Malam Raya

Macam tahun-tahun lepas jugak, takbir raya dari rumah ke rumah. Tahun ni takbir tak sampai 10 buah rumah. Rumah aku yang ke dua. Tahun lepas aku tak bukak rumah sebab wife aku mengandung anak ke 6. Lagi pun anak aku yang ke 5 baru setahun jagung.

Inilah 1/5 dari wajah-wajah umat yang datang bertakbir.


Dot dot dot 2 - Pagi Raya


Menu pun macam tahun-tahun lepas. Ketupat, kuah kacang, lemang beli, rendang daging & ayam, masalode (betul ke eja macam ni?) dan berbagai kuih beli. Baju raya anak aku yang no 1 hingga 4, warna merah. Aku serba putih dan isteri serba gelap.

Rumah aku tak ada meja makan. Makan kat bawah aje. TV pun tak de. Tu yang sedara mara malas nak datang lama-lama tu.


Fikir umat.


2 orang anak daro den. Yang kat kanan belakang tu pasukan rumah ungu, anak-anak kakak ipar aku.


Dot dot dot 3 - Raya ke 2 & 3

Balik kampung nenek. Hulu Selangor je..

Mu'az (6 ½ bulan), posing kat kampung.


Rumah kampung zaman sekarang. Maklumlah, getah mahal.


Dot dot dot 4 - Duit Raya

Bila balik dari kampung, maka bermulalah aktiviti anak-anak aku mengira duit raya. Setelah dikira-kira, modal aku bagi duit raya kat anak-anak sedara dan anak-anak buah adalah dalam RM100. Kedekut la pakcik ni. Collection anak-anak aku pulak RM150 seorang. Kali dengan 6 orang. Pakcik kayo...

Ainul Mardhiah yang lahir 1 Syawal 1427 dah genap 2 tahun dan baru cerai susu. Sibuk nak try purdah uminya. InsyaAllah 15 tahun lagi boleh masuk meminang.

UMRAH dan ZIARAH bersama EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd

PROMOSI DISKAUN RM1000 UNTUK SEMUA PAKEJ UMRAH EMRAZ‼️ (tertakluk kepada baki stok) PAKEJ MUSIM 1445 HIJRAH KAMI MENGGUNAKAN HOTEL SAFWAH SE...