Tuesday, April 24, 2018

Khidmat 10 hari

Pada 11 hga 20 April baru ni, Allah telah pilih aku dan beberapa kengkawan untuk buat khidmat bahagian istiqbal (penyambut tetamu) di masjid Sri Petaling.. semoga Allah terima dan pilih kami lagi dan tuan² juga utk khidmat di sini..

Buat khidmat istiqbal tempatan di masjid Sri Petaling ni sebuk juga.. kami 8org dr K7 yg dpt dtg.. alhamdulillah ada 4org dr tpt lain yg sama² membantu.. selain dari kena jaga kaunter istiqbal 8jam sehari (3shift), kena juga buat taklim harian, muzakarah utk jmh² yg nak keluar, jaga amanat beg, sekuriti waktu solat, ikhtilat org² yg dtg, buka tutup lampu masjid, buka tutup pagar masjid dan iklan/jorna org duduk ijtimai amal.. semua tugas dibahagi²kn dlm mesyuarat setiap hari.. alhamdulillah kami semua gembira dan dpt buat khidmat dgn satu hati..

Tuan² kalau ada peluang pd waktu yg lain, dtg le khidmat di sini.. 10hari dlm setahun pun jadi la.. ni baru khidmat istiqbal tempatan.. ada lagi khidmat yg lain spt khidmat istiqbal foreign, khidmat taam tempatan, khidmat taam foreign, jemaah tashkil, iklan & jorna, dll.. org² lama kat sini ramai yg khidmat 10hari setiap bulan.. mereka dtg dr berbagai tpt dr seluruh negara.. byk perkara dpt belajar.. nampak suasana amal kat sini 24jam..

Jemaah² tempatan dan luar negara sentiasa ada, keluar masuk x kira siang atau malam.. kerja² khidmat ni semua secara sukarela.. xde paksaan, xde gaji kecuali yg bekerja tetap sbg pengendali dapur, sekuriti dan kebersihan.. skrg ni pulak kerja² pembinaan sdg giat dlm kwsn masjid.. jadi keadaan agak sesak.. dlm masa yg terdekat ni dijangka jemaah² terutama dr negara² luar akn bertambah..

Tu saja nak karguzari.. doa utk kami dan umat. 😊

Hal perca
Setiap jemaah² 4bln atau 40hari yg klr dr masjid Sri Petaling akn diberi surat akuan (atau dipanggil "perca"). Surat ni akn ditunjuk kpd setiap tpt yg dilawati JIKA PERLU.

Tujuannya adalah utk memastikan setiap jemaah yg klr adalah melalui dan di bawah tgjawab masjid Sri Petaling.

Setelah selesai 4bln atau 40hari, jemaah² ni akan balik ke masjid Sri Petaling dan perlu tunjukn surat ni semula kpd pihak pengurusan masjid.

*gambar perca; ni adalah surat akuan yg paling 'rare' aku pernah tgk. Jemaah ni baru balik 4bln dari India dan Bangladesh. Lunyai dah surat ni. Bawak menyelam ke apa ni.. haha

Orang isim pun taat amir
Ada sorang tu masuk bilik msyt dn duduk sblh syura masa org² tgjwb tgh mesyuarat.. gila isim kot dia ni.. sekuriti tangkap dan dah hantar ke tpt lain..

"Aku dilantik oleh maulana saad.." katanya.

Masa sekuriti nk tangkap dia, dia kata pd sekuriti; "Kau jaga la tpt kau.. aku mmg duduk di sini.."
😅

Azhar Kepong
*ini adalah karguzari infradi aku shj utk tuan²

################

Baharui takaful dan roadtax kereta dari smartfon anda.

☝WhatsApp geran kereta anda ke no www.wasap.my/+60166827679
✌Kami akan beri harga
👌Jika setuju dengan harga, anda bayar online
👍Roadtax dihantar oleh MYEG dalam 2 hari bekerja InsyaAllah

🚩 Bantuan jalanraya 24jam.
🚩 Towing percuma untuk 100km (kos maksima RM300).
🚩 Cas pos untuk roadtax hanya RM2 sahaja (untuk premium RM350 ke atas)

🇲🇾 Bisnes takaful dan roadtax kami beroperasi sejak 2006. InsyaAllah.

*AGENSI AZHAR JAAFAR (MP0001917-U)*
AGEN KOD :
GG09825 (TAKAFUL IKHLAS BHD)
GCA03673 (SYKT TAKAFUL MALAYSIA BHD)

Layari; http://takaful-am.blogspot.com

UMRAH dan ZIARAH bersama EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd

PROMOSI DISKAUN RM1000 UNTUK SEMUA PAKEJ UMRAH EMRAZ‼️ (tertakluk kepada baki stok) PAKEJ MUSIM 1445 HIJRAH KAMI MENGGUNAKAN HOTEL SAFWAH SE...