Tuesday, February 19, 2008

Ada Boring ke Dalam Syurga?

'Syurga tanahnya subur, setiap ucapan Subhanallah,
Alhamdulillah, Allahu Akbar; akan menjadi tumbuhan di dalamnya.'



Baru2 ni di ijtimak Tongi ada orang bertanya akan hal penghuni2 syurga kepada Maulana Tariq Jamil.

Soalannya :
Penghuni syurga tak ada amal ibadat, tak ada kerja, tak tidur. Nanti lama-lama tak boring ke duduk dalam syurga?

Jawapan maulana :
Demi Allah, penghuni syurga tak akan rasa boring walau sedikit sebab;

1.Di dunia, kita ada isteri. Berapa lama kita boleh bersembang2 dengan isteri? Lama2 kita akan rasa boring.

Tapi di syurga, bila kita bersembang2 dengan isteri dan setiap kali kita kelipkan mata (macam kat dunia jugak rupanya, mata boleh berkelip2) maka isteri kita akan 70 kali lebih cantik dari sebelumnya. Bila kelip mata lagi, isteri kita jadi 70 kali lebih cantik. Begitu juga isteri bila kelip mata, akan lihat suami 70 kali lebih hensem dari tadi. Jadi mana ada boring? Penghuni syurga boleh bersembang beribu2 tahun lamanya.

2.Di dunia, lelaki paling suka tengok lenggang-lenggok wanita berjalan. Cara berjalan yang paling mahal (agaknya) adalah 'catwalk' peragawati.

Dalam syurga, satu langkah isteri ada 70 lenggok. Itu baru jalan biasa, belum 'catwalk'. Kalau 'catwalk' tak tau la...
(bab isteri, hanya cerita dua perkara ni saja. Banyak lagi perkara lain.. Censored!)

3.Di dunia kalau kita diberi ais kerim ½ kilo, amacam? Suapan pertama sedap sangat. Kesedapan berkurangan pada setiap suapan berikutnya. Agak2 apa rasanya pada suapan terakhir ketika perut dah sebu? Nak muntah...

Di syurga, setiap suapan makanan mempunyai 70 rasa. Suapan kedua kenikmatan bertambah 70 kali ganda. Begitulah suapan seterusnya... Jadi makan beribu2 tahun pun tak akan boring.

4.Di dunia manusia suka dengan hiburan dan muzik. Satu lagu hanya sedap didengar sepanjang 3 hingga 3½ minit. Kalau lebih dah boring. Lagu pun akan ditukar ke lagu baru. Lagu lama kita dah tak nak dengar.

Di syurga, Allah sendiri akan baca Quran kepada manusia. Seluruh daun2 pokok, sungai2 akan berbunyi menjadi seperti satu okestra. Awan2 akan berarak ke atas pendengar2 dan jatuh berguguran di atas mereka. Bila terkena awan2 tu, wajah penghuni syurga akan bertambah cantik dan bila pulang ke rumah, para isteri akan terkejut melihat kehenseman suami.

Jadi demi Allah kata maulana, syurga memang tak akan boring!

UMRAH dan ZIARAH bersama EMRAZ Travel & Tours Sdn Bhd

PROMOSI DISKAUN RM1000 UNTUK SEMUA PAKEJ UMRAH EMRAZ‼️ (tertakluk kepada baki stok) PAKEJ MUSIM 1445 HIJRAH KAMI MENGGUNAKAN HOTEL SAFWAH SE...