Saturday, October 31, 2009

Kemboja


Menyusur Sungai Mekong


Motor 150cc



* Posting tambahan

Ada seorang kawan menulis;

Tahun ni saya sekeluarga merancang untuk Berhari Raya Aidiladha di Cambodia. Jika ada sahabat2 yang ingin menyertai "Korban di Kemboja" boleh kirim kat saya. Lebih Kurang RM170 sahaja. Tiada kos pengurusan dan pengangkutan sebab saya sendiri pergi ke sana dgn kos sendiri. Di sana masih ramai yg dhoif dan serba kekurangan. Semuga Korban kita sedikit sebanyak dapat meringankan penderitaan mereka.

Setakat hari ini belanja korban sudah mencukupi untuk 3 ekor lembu yg akan di korban pada Hari Raya Aidil Adha ini. Jika ada sahabat2 yang ingin turut menyertainya, sila hubungi saya di no +60199317655 atau +6097444655 (Rosmadi Nawi)

15 comments:

  1. Banyak lagi ka pondol kat sana Bro?

    ReplyDelete
  2. fuh... rasa nak menangis ah nengok... tasykil gua bro!

    ReplyDelete
  3. Subhanallah.. Nikmat yang amat dicemburui..!

    ReplyDelete
  4. FakirFikir,
    Pondok kat sana macam cendawan tumbuh sejak usaha dakwah mula bertapak dalam 20 tahun ni. Pelajar2 kat sana memang zuhud. Makan nasi dengan kuah sayur je.. Tapi kalau jemaah datang, diorang akan usaha jamu kita makan ayam.

    Abang Ben,
    Aku rasa keluar di Kemboja berkali2 susah dari Bangladesh. Letrik tak de. Malam banyak serangga merayap dan terbang. Kalau rasa nak derma darah, jangan bawak kelambu..

    Air paip pun tarak. Air pam ngan kolam je. Rumah2 pun zuhud.

    Tapi di markasnya ada letrik dan air paip sebab dalam bandar. Yang mujahadah tu kat tempat tashkil.

    Boleh la pegi.. InsyaAllah iman meningkat bro..

    Ishak Zaini,
    Cari2 dalam pc terjumpa pulak video ni tapi dalam format 3gp. Apa lagi convert, upload & publish la..

    ReplyDelete
  5. Salam..macam kenal je seseorang dlm video nie..Tp xtau la klu cilap..Ade x yg nama Mohamad Zaini @ Pak Su?Rindu kt die, penah keluar ngan die kt Seremban..

    ReplyDelete
  6. yg baju die lipat sampai kt lengan tu paksu kan?

    ReplyDelete
  7. Ridzuan Ariffin,
    Ya benar... Keluar ngan jemaah Penanti termasuk Hj Ali Badar & Ust Nasir (amir sab).

    ReplyDelete
  8. Sama dgn arwah ust affendi tampin ke? Ustaz anak saya tu..

    ReplyDelete
  9. Iya laa, hanya org2 pilihan ALLAH yg berpeluang mndpt kematian begitu...kepingin juga tapi iman tak seberapa...moga2 kita juga dpt husnul khotimah.

    ReplyDelete
  10. ada ali badar penanti ke dlm tu? tak prasan pulak, video yg pertama tu ke? mcm ada iras yg 2nd from right, lama tak jumpa dia.

    ReplyDelete
  11. umma-ali,
    Ustaz tu sakit sejak sebelum balik Malaysia. Sampai Sri Petaling terus hantar masuk hospital Seremban. Masa meninggal tak sempat bayan wafsi. Mungkin wafsi di akhirat..

    Dia ada azam nak keluar 40 hari masturat. Tu yang aku sadis sangat..

    ziarah76,
    Yang tu lah.. Hj Ali pun sakit teruk masa nak balik Malaysia tapi Allah masih panjangkan umurnya. Semenjak tu dia dah kurang melawak..

    Kat sini ada gambarnya;
    http://azharjaafar313.blogspot.com/2007/05/kenderaan-kami-kemboja.html

    ReplyDelete
  12. Salam..kalau jumpe ngan Paksu tlg kirim salam dkt die..sepanjang keluar, die banyak bg nasihat berguna dan sampai bilapun sy xkan lupa...tasykil la die keluar kt US..bleh la jumpa die..

    ReplyDelete
  13. Salam,bzi 2h lps, br dpt bk blog pg ni...yalah, syahid insyaALLAH...saya ada kronology dia bermula dia smpai ke madrasah dari airport sehingga ke hujung nyawanya...anak saya catit semuanya siap dgn waktu2nya sekali... paling sedih bila murid2mya papah ke masjid untuk solat...dan ahlianya pun citer dia sempat semak hafalan surah2 ahliahnya di saat2 akhir hayatnya...belum terkabul lagi azam 40h masturatnya...dah lama tak hubungi dia..sama2 kita doa untuknya...Syurga memang mahal harganya...

    ReplyDelete
  14. Ridzuan Ariffin,
    insyaAllah kalau jumpa dan ingat..

    umma-ali,
    yang kami tahu, seminggu lepas jemaah kami wafsi, dengar2 dia dah meninggal.. Tak sangka pulak..

    Kematian yang dicemburui..

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...