Wednesday, July 08, 2009

Wafsi

Anak2.

Aku dah wafsi semalam (07/07/2009).
Selamat pengantin baru untuk diri sendiri dan isteri.
Semoga berbahagia sehingga ke Jannatul Firdaus. Amin..

Ijtimak esok (09/07/2009). Semua lelaki yang dah baligh dijemput.


Jadual program semasa ijtimak;

9 Julai 2009 @ KHAMIS
  • Selepas Solat Asar : Ceramah Umum
  • Selepas Solat Maghrib : Ceramah Umum

10 Julai 2009 @ JUMAAT
  • Selepas Solat Subuh : Ceramah Umum
  • 10.00 pg – 12.00 tgh : Bacaan Kitab Hadith (Taklim)
  • Solat Jumaat
  • Selepas Solat Asar :
  1. Ceramah Umum
  2. Program untuk Pelajar Madrasah
  • Selepas Solat Maghrib : Ceramah Umum
11 Julai 2009 @ SABTU
  • Selepas Solat Subuh : Ceramah Umum
  • 10.00 pg – 12.30 tgh : Bacaan Kitab Hadith (Taklim)
  1. Program Untuk Ulama
  2. Program untuk Khawas
  3. Program untuk Pelajar
  • Selepas Solat Asar : Ceramah Umum
  • Selepas Solat Maghrib : Ceramah Umum

12 Julai 2009 @ AHAD
  • Selepas Solat Subuh : Ceramah Umum
  • 9.30 pg – 12.30 tgh :
  1. Nasihat Untuk Jemaah Yang Keluar Dan Musafahah
  2. Doa Penutup Ijtimak
  • Selepas Asar : Nasihat khas untuk Jemaah Khidmat semasa ijtimak.

Jangan tak pergi.. rugi. Bukan senang nak kumpul ramai2 dalam majlis mengingati Allah..
Fadilat solat berjemaah dengan ahli jemaah yang berpuluh2 ribu pun dah tak boleh nak dihitung pahalanya. Ditambah dengan amalan2 lain.. dakwah, zikir, tilawah quran, tahajud, doa.. Penuh dengan rahmat.

Kan nak masuk syurga hanya dengan rahmat Allah..
Jadi kena menuju kepada rahmat Allah. Datang le beramai2.

5 comments:

  1. selamat penganting baru tuan. oh indah nya

    ReplyDelete
  2. hohoho... jumpe kat sana... insyaAllah...

    ReplyDelete
  3. wah! dah balik ya? Kejap aje 4 bulan tu ya? macam 4 hari aje kan? hehehe. selamat pengantin baru...:)

    ReplyDelete
  4. `sayangkan ank, tangan2kan, sayangkan isteri, tinggal2kan'... hehehe. Bile hubby dh blk rase kejap je 4bln. Padehal...Allah aje yg Maha Mengetahui segala kepayahan yg di tanggung. Asbab susah payah ini, Allah sebarkan hidayat seluruh alam. amin...

    Ahlia azhar.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum

    saya,baru balik dr ijtimak,coz esok dah ada kelas...
    ramai..... rasanya,kalah ijtimak bangkok..
    dgr crita masa pg jumaat dlm 150 000 org,tp hr ni utusan gtau lebih 200 00 org.. masya allah,perhimpunan yg menarik rahmat Allah..

    td lg ramai dtg(student pantai barat),yg timur dah pergi,yg barat mengganti..

    pg td(11/9) pesanan elders,..prof *** (x knal),bg nasihat utk stud.. ramai.. stud.. dgr cite,utm skudai 4 buah bas..
    masya allah...

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Daftar Beli Emas Public Gold

ADA 2 JENIS PEMBELIAN EMAS DI PUBLIC GOLD Cara 1  - Beli Emas Fizikal (dinar emas atau gold bar) secara tunai atau bulanan 4x atau bulanan 1...