Thursday, July 09, 2009

Ijtimak Menarik Rahmat Allah




Apabila manusia berkumpul dengan tujuan semata-mata untuk mengingati Allah maka Para Malaikat akan saling memanggil dari langit hingga kebumi dan mendoakan keselamatan.

Semakin ramainya insan berkumpul mengingati Allah seperti menghadiri majlis-majlis ilmu, sembahyang berjemaah, tilawat Quran, taqlim tentang kelebihan amal, majlis muzakarah iman-niat, tashbihat atau keramaian di mana mereka memuji dan mengagungkan Allah;
akan jadi asbab semakin banyaknya rahmat melimpah kebumi yang sedang dipijak dan kesannya manusia akan hidup dalam keadaan yang tenang.

Mengharap rahmat Allah agar kedamaian dan keamanan tersebar diseluruh pelusuk dunia. Manusia dapat keselamatan di dunia dan akhirat.

Ibnu Umar r.a berkata,
"jika kamu berada diwaktu petang, janganlah kamu tangguh kewaktu pagi dan jika kamu berada diwaktu pagi, janganlah kamu tangguh kewaktu petang. Rebutlah kesempatan sewaktu kita berada didalam keadaan sihat sebagai persediaan diwaktu kita sakit dan ketika kita masih hidup sebagai bekalan ketika kita mati."

Info lanjut ijtimak Malaysia 2009;

klik sini

klik sini

klik sini

3 comments:

  1. InsyaAllah 10.30 pagi ni aku naik train ke Nilai. Jumpa di sana.. di sana.. di sana..

    ReplyDelete
  2. Ooo.. Azhar yang beruntung telah berada disini (tapak ijtima), insyaallah jangan lupa sampaikan pada saya yang kini entah dimana, pesanan-pesanan elders kita dan juga khabar dari ijtima tu nanti..

    ReplyDelete
  3. peluang yang datang sesekali jangan dilepaskan, moga allah permudahkan segalanya. Bro cmne nak dapat bayan oleh maulana saad, Bai Abd Wahab @ maulana zubir?

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Daftar Beli Emas Public Gold

ADA 2 JENIS PEMBELIAN EMAS DI PUBLIC GOLD Cara 1  - Beli Emas Fizikal (dinar emas atau gold bar) secara tunai atau bulanan 4x atau bulanan 1...