Wednesday, September 23, 2009

Aidilfitri - Syawal 1430

Salam Aidilfitri dari kami sekeluarga.
Semoga Allah terima kita sebagai pekerja-pekerja agamaNya
untuk jadi asbab hidayat seluruh alam. Amin..

1 Syawal 1430
Takbir malam raya kat rumah mak/abah di jalan 43.
Rumah aku kat jalan 23.
Kepada brader yang duduk kat belah kanan yang nampak tangan
pegang pinggan tu, aku mintak maap sebab tak nampak muka.


Yang kiri sekali tu abah aku.

Anak-anak den..

Lepas solat raya, beraya kat rumah jiran-jiran.

Serangan di rumah biras. Taman sebelah je..

Lepas Asar, balik kampung nenek kat Ulu Yam Lama.
Malam balik Kepong.

2 Syawal 1430
Senyuman Muaz di pagi hari.

Serangan seterusnya ke rumah jiran-jiran.

Lepas Asar balik kampung abah kat Kg Jawa, Kerling.
Orang jawa pakai meja berkaki pendek.

3 Syawal 1430
Muaz dengan senyuman lebih lebar setelah 'collection' duit raya bertambah..

Muaz & Mardhiah.

Lepas Asar ke rumah ipar di Cheras.

Quran dan rehal yang terbiar sepi di masjid aku.
Semoga kemeriahan tilawah Quran di bulan Ramadhan akan bersambung di bulan-bulan yang lain.

11 comments:

  1. juadah jawa yg biasa pecal, eneng opo orak?

    ReplyDelete
  2. Wei.. aku orak iso ngomong jowo lah..

    Bapak aku jawa.. aku rock..

    ReplyDelete
  3. waa~ perjalanan yang menggembirakan...

    den pon plan nak mendirikan masjid lopes kuar 4 bulan neh... tolg doa kan den yer...=)

    ReplyDelete
  4. sepohonkayu,
    yo lah.. den doakan kau copek kuar 4 bulan. Balik tu copek2 kawen dan copek2 kuar masturat.. Yang ponting, kenduri jangan lupo jomput den..

    ReplyDelete
  5. Eid Ul Fitr from us in Perth, WA. Seronoknya tgk beraya disana...sini agak sunyi jugak since ramai yg balik beraya di Malaysia...Air Asia...everybody can fly....

    ReplyDelete
  6. Wanida;
    Rasanya raya yang paling seronok dalam dunia ni ialah kat Malaysia. Meriahnya x boleh jumpa kat mana2.

    ReplyDelete
  7. yer ler memang meriah raya kat malaysia ni...aku x sempat khatam ziarah sedara mara yg hidup atau mati (kubur)...dengan berat hati balik ke KL

    ReplyDelete
  8. salam aidilfitri...
    minta maaf yer kalo ada slh n slap...

    tergelak bace komen yg dibalas utk mutakalim...

    orak iso omong jowo, tapi keneng pulak nulis jowo...
    hehe...

    gue orang jowo...
    jowo totok...

    peace!

    ReplyDelete
  9. van qif;
    kalau beraya kat kampung memang tak habis. Setakat sepupu boleh kenal lagi tapi kalau dah dua pupu, ada harapan tak kenal..

    ...antikapel...;
    hoo.. jowo totok ye.. aku 2-3 perkataan je tau..

    kabare wak? waras..

    wes mangan wak? wild wild west..

    ReplyDelete
  10. raya2 pun ahlia azhar pkai purdah ek?? kt umah sedara mara bukak x purdah? nak belaja la..

    ReplyDelete
  11. nur.qalb;
    buka purdah bila sedara mara tu dari adik beradik dan pak sedara sahaja. Selain dari tu insyaAllah pakai purdah la..

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...