Thursday, August 22, 2013

Raya 2013

1 Syawal 1434..
lepas solat raya, bawak family balik kampung..

gambar wajib..
mak, abah, family aku, adik pompuan serta suaminya..

A=rumah aku, B=rumah mak..
err.. 1.2km je.. ahaks..


petang balik kampung arwah embah..

jowo pun jowo lah.. janji rock.. \m/
acara malam bebudak.. meletupkan kampung..
Alhamdulillah  raya tahun ni aku dapat bawak family ziarah saudara mara belah abah di Kg Jawa dan belah mak di Rasa, Batang Kali dan Ulu Yam.. dapat jugak ziarah rumah adik beradik aku & isteri kat sekitar Selangor.. termasuk rumah jiran² di sekitar Kepong..

7 Syawal 1434..
menziarahi En. Fraser di bukitnya..

salah sebuah apartment..
mendapatkan rawatan poket..
bukan barang untuk di pos..
come to mama..
93km sahaja.. tak dapat jimak jamak solat..

mak & abah.. 
makan malam ditaja oleh adik pompuan aku..
(yg serius melihat harga di menu sambil diperhati oleh adik lelaki aku, juga dengan serius..)
acara pagi esoknya..
"mengapakah aku diperkudakan?"
menonton pertunjukan hamster dalam bola di tasik..

10 Syawal 1434..
status FB aku..
August 17ada kawan yg nikah pagi ni msg aku; "abg, berikn berikn tips² mutiara utk mlm keramat ni.. huhuuu.." aku jwb; "sembang² je.."2 minit lps tu aku msg lagi; "sambil tu tangan buat gash.. ahaks.."
walimah Mat Rock (rakan blogger) di Masjid Shah Alam..

11 Syawal 1434..
status FB aku..
August 18nk gerak ke Lanchang, Pahang menghadiri walimah yg minta nasihat semalam..
pegi awal sbb nk zohor di KL semula, kmdn hantar anak dara balik madrasah Sri Petaling sebelum asar..
walimah Ust.Khann Da'ie.. rakan blogger gak..

14 Syawal 1434..

menyimpan harta rampasan sepanjang raya..
metallica di stadium merdeka..
akhirnya dapat gak aku tengok konsert metallica kat stadium merdeka tu.. err.. tapi bukan cara live.. kat youtube je.. ahaks..






Insuran & Road Tax Online

1 comment:

  1. Seronoknya....keluarga bahagia dunia akhirat.

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...