Wednesday, August 18, 2010

Sultan Selangor datang ke masjid aku


KEPONG, 18 Ogos – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan berbuka puasa bersama rakyat dan menyampaikan sumbangan di Masjid Al Faizin, Kepong semalam.

Sumbangan disampaikan kepada 178 orang fakir miskin,88 anak yatim dan 100 orang saudara baru yang menetap di kawasan Gombak.

Bagi golongan fakir miskin dan saudara baru, mereka menerima RM300 setiap seorang manakala anak yatim menerima RM100 setiap seorang.


Turut hadir ialah Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Ramli Mahmud, ADUN Gombak Setia Datuk Hasan Ali, ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong dan Ahli Parlimen Subang, R.Sivarasa.

sumber; http://www.selangorkini.com.my/my/berita/16484

*******
dan..
malam tadi aku solat terawih kat masjid aku ni 20 rakaat + 3 witir dengan DYM Sultan Selangor.. Jemaah baginda datang bawak imam hafiz sendiri..

habis solat ada salam-salam dan moreh..

dan..
pagi tadi..

nanti diorang kemas la tu..



9 comments:

  1. eli kankang semayang terawih sampai brape rakaat?

    ReplyDelete
  2. MymassaVoice;
    maaf.. setiap insan akan dipertanggung jawabkan di atas setiap perkataan, tulisan atau perbuatannya di HADAPAN ALLAH di akhirat kelak..

    * bertaubatlah.. *

    ReplyDelete
  3. Ehemm... bukan masjid "aku" tapi masjid "kita"... heee..

    Nanti sultan dtg jgk masjid tempat "aku" tinggal skrg... (eh aku jgk...) heee..

    pada 20ramadhan... Masjid an-Naim Jalan Kebun, Kota Kemuning, shah Alam...

    hehehe....

    *sebelum ni Jemaah 40hari datang...sempat gaklah mereka bg bayan awal ramadhan ari tu...

    ReplyDelete
  4. salam,
    terima kasih atas peringatan tuan. insya-allah saya akan jadikan peringatan. bagaimanapun:

    sabda Rasulullah s.a.w. :



    "عَنْ عَبْدِ اللهِ ابْنِ عُمَر رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم: السَّمْعُ وَالطَّاعَةُ عَلَى الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ فِيْمَا أَحَبَّ أوْ كَرِهَ، مَا لَمْ يُؤْمَرْ بِمَعْصِيَّةٍ فَإِذَا أُمِرَ بِمَعْصِيَّةٍ فَلاَ سَمْعَ وَلاَ طَاعَة".

    Bermaksud: "Dari Abdillah ibnu Umar r.a. dari Rasulullah s.a.w. : Mendengar dan mentaati adalah tanggung atas setiap muslim sama ada perkara yang ia suka atau tidak (Benci) selagi ia tidak disuruh berbuat maksiat. Maka apabila di suruh mengerjakan perkara maksiat, maka perintah itu tidak boleh di dengar dan tidak boleh di taati lagi".



    (Riwayat Bukhari dan Muslim)

    insayallah tuan lebih faham apa yang saya maksudkan. cuma jika saya di pihak tuan dan saya berkesempatan untuk bersama-sama jemaah, saya akan pastikan tempat saya sujud kepada ALLAH SWT tidak dicemari dengan noda dan lendir penzina tegar dan kafir harbi. Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  5. sultan negeri kelahiran aku....
    tak lama lagi balik ke Selangor le aku beraya, insya-Allah.
    mudah-mudahan dpt balik masih dlm Ramadan, maka sempat le aku berterawih 20 rakaat di Selangor pulak

    ReplyDelete
  6. Peluncur Islam;
    Masjid jalan kebun? Hang kebun pun hang kebun lah..

    iqbalsyarie;
    kalau kata kampung aku.. x bermakna kampung tu aku punya.. betul x? betul3..

    ziarah76;
    Selamat pulang ke negeri Selangor..

    *Aku lahir kat KL.. tapi masa tu KL masih bawah Selangor..

    ReplyDelete
  7. setiap apa yg di tulis akan di pertanggungjawabkan. JAZAKA ALLAH HU KHAIR atas peringatan, doakan aku dpt amalkan juga peringatan tu...


    Assalamualaikum

    p/s : salam ramadhan, slmt bertarawih dan beriktikaf, doakan aku juga


    Assalamualaikum

    ReplyDelete
  8. hainur hapis;
    waalaikummussalam..

    p/s : insyaAllah selamat semuanya.. amin..

    waalaikummussalam..

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...