Saturday, August 11, 2018

Pengalaman Gempa Bumi

Ketika aku sedang menyempurnakan zikir pagi di masjid itu, tiba² aku terasa bumi bergoyang.. tiang² masjid juga berbuai lembut ke kiri dan ke kanan.. lantai masjid terasa seperti perahu kecil yang dibuai ombak..


Suasana di luar masjid hiruk pikuk.. kedengaran suara² meminta orang ramai keluar dari rumah dan berhimpun di tanah lapang.. kedengaran juga zink² atap rumah berkeriut seperti ditiup angin kencang..

Patut ke aku lari menyelamatkan diri dengan keluar dari masjid? Tetibe teringat hadis bahawa tempat yang selamat jika berlaku bencana adalah masjid².. Kalau tiang² masjid ni menghempap kepala aku, ada peluang la aku syahid di sini..


Gempa berlaku tak lama.. hanya beberapa saat sahaja tapi cukup untuk menguji keimanan.. aku lihat kawan² yang lain tenang sahaja di dalam masjid.. alhamdulillah

*Ni kisah aku semasa di Calang, Aceh pada januari 2005.. jemaah kami dihantar ke sini untuk mendakwah iman/amal dan memberi bantuan sekadar termampu kepada saudara² Islam di sini selepas Allah uji mereka dengan tsunami.

Wallahuàlam.
Azhar Jaafar

*********************************

*Baharui takaful dan roadtax kereta dari smartfon anda.
☝WhatsApp geran kereta anda ke no www.wasap.my/+60166827679
✌Kami akan beri harga
👌Jika setuju dengan harga, anda bayar online
👍Roadtax dihantar oleh MYEG dalam 2 hari bekerja InsyaAllah

🚩 Bantuan jalanraya 24jam.
🚩 Towing percuma untuk 100km (kos maksima RM300).
🚩 Cas pos untuk roadtax hanya RM2 sahaja (untuk premium RM350 ke atas)

🇲🇾 Bisnes takaful dan roadtax kami beroperasi sejak 2006. InsyaAllah.

AGENSI AZHAR JAAFAR (MP0001917-U)
AGEN KOD :
GG09825 (TAKAFUL IKHLAS BHD)
GCA03673 (SYKT TAKAFUL MALAYSIA BHD)

1 comment:

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...