Monday, October 27, 2014

Beberapa Kes Sentuhan

Kira² seminggu lepas sebuk pasal kes sentuh hanjing.. pada aku xde pekdah nya sentuh dan peluk hanjing.. pelik² perjuangan umat hari ni.. taik korang sendiri kalau hambik, cium² dan lumur kat muka.. amacam? bedosa x? kalau x bedosa pun, tetap lah bengong.. sedangkan taik sendiri tu najis pertengahan.. apatah lagi peluk hanjing.. kategori najis berat..


Tapi kan.. satu perkara..
1. gambar awek peluk hanjing..
huu.. ramai yg baran dan ambik peduli.. tahniah aku ucapkan pada korang..
2. tapi bila gambar awek peluk pakwe..
macam biasa je ek.. xde rasa apa².. takziah pada diri sendiri.. hampeh..

Dari peluk hanjing, lebih baik peluk bini.. ada gak perkembangan selama 9 bulan pada bini.. huhu


Ni pulak program terbaru selepas sentuh hanjing.. aku terima dari wassap.. harap berwassapder berwaspada..



Selepas peristiwa umat sentuh hanjing reda, aku terasa nak sentuh asal usul belah abah aku.. jadi melalui wassap keluarga belah abah, aku pun mula buat siasatan.. hasilnya;

Nama aku Mohd Azhar bin Mohd Jaafar bin Mohd Dardiri bin Tirto Dikromo bin Nawawi Joyo..
atuk dan moyang dari Purworejo, Jawa Tengah..  http://goo.gl/maps/YPiLt
khabarnya ramai juga sedara mara di Magelang, Jawa Tengah..

Nama embah wedok (nenek) aku Mardhiah bt Idris.. maknya nama Ponem.. asal dari Kg Delek/Meru di Klang.. anak ke 6 dari 8 adik beradik.. semua dah arwah..
1.Safwan
2.Sayuti (Bagong)
3.Noh (Nun)
4.Yunus
5.Juariah
6.Mardhiah
7.Yusuf
8.Romli
Kalau ada kena mengena dgn keluarga korang, sila bagitau.. macam jejak kasih la pulak.. huhu..


Tetibe..


Terkeluar cerita pasal band 60an yg popular di Ulu Selangor.. pakcik aku main lead.. abah main bass, mak penyanyi jemputan.. khabarnya arwah embah lanang (atuk) pulak popular sebagai ketua kompang di Kerling, Ulu Selangor.. kwang kwang kwang..


Dan mamat ni pulak, pantang disentuh.. nak memanah je keje.. baik memanah outdoor, mau pun indoor..

memanah outdoor..





























*maaf, foto dan video memanah indoor tidak disiarkan.. harap termenung maaf..

Sekian..







Insuran & Road Tax Online (klik logo)

2 comments:

  1. terbaca bberapa entry mengenai sukan memanah...mohon share sbgai bahan rujukan... thanks :)

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...