Tuesday, July 10, 2012

Suka Cerita Imam Mahdi / Dajjal?


....antara kata2 maulana abd hxxxx, terlalu banyak bercerita tntang 'kemunculan dajal dan imam mahadi' juga antara yg bleh bawa kpd layani (bicara sia2). Kita kena yakin perkara ni akan berlaku dan tetap akan berlaku seperti yg dijanjikan... tetapi bukan asyik banyak tanya bila berlaku dan asyik kaji tanda2 kemunculannya sahaja....sebaliknya kita kena muhasabah diri, berapa banyak usaha dah dibuat utk menghadapi saat2 ni nanti.

....sebenarnya maksud usaha ni adalah utk menyediakan umat ini menghadapi segala macam ujian Allah dan dpt menempuh ujian Allah dgn keredhaan Allah. Orang yg dpt istiqamah 5 amal jemaah masjid , insyaallah akn terpelihara dari segala macam fitnah dajal dan orang yg boleh korban habis2an shj akan terpilih sbgai tentera mahdi..

...kadang2 ada sesetangah karkun (aku ler antaranya...huhuhuhu) sibuk mengkaji tentang dajal dan imam mahadi, hingga xbuat 2 1/2 jam. Karkun mcm ni dah lari dari maksud usaha ni.

....setiap kurun Allah swt akan turunkn 'mujadid' utk umat ini. Yakinlah, mujadid itu mmg ada dlm usaha ini, utk ikut mujadid zaman ini, ikut sahaja apa yg dinasihatkan oleh elderst di nizamudin. Jgn sesekali lari dari nizamudin dan jgn lari dari markas2 yg dihubungkn dgn nizamudin (jgn keluar ikut jemaah swasta)...

...sebenarnya kalau dikaji kitab2 lama (kitab lama ulama benua hindustan, bukan kitab lama nusantara), nama2 elders kita (maulana elyas) mmg telah tercatat di situ...

....macam mana nak jadi tentera imam mahdi, kalau 4bln tiap2 thn pun xbleh keluar, 8jam setiap hari pun xbleh keluar (aku jugak ler ni....)

...xpayah tanya siapa dia imam mahadi dan bagaimana dia akan muncul. Cukup dgn jaga 5 amal.

(aku xcatit apa yg dimuzakarahkan, so tu sekadar yg aku ingat ajer ler....yg penting, kesimpulannya....kita kena tambahkan korban lagi dan lagi supaya Allah bg faham ... semalam lembu dah terkorban, ...kita ni bila lagi.....).

oleh hairere shuib. @ 11/11/2011


*****

Doa di dalam tahiyat akhir sebelum memberi salam..
Ertinya: “YA Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan-Mu daripada azab neraka jahanam, daripada azab kubur, daripada ujian kehidupan dan kematian, dan daripada kejahatan ujian al-masih dajjal.” (HR Muslim 1276)



3 comments:

  1. Picture kuda kat awan tu mass ijtima' nilai kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xtau le.. gambar ambik kat internet..

      Delete
  2. next entry pakai gambar2 yg diambil guna makhluk samsung baru tu. hehe

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...