Wednesday, May 18, 2011

Hati Seorang Perempuan part 2

Ada part 2.. macam drama bersiri la pulak..

sambungan dari entri yang lepas.. hari ni bini orang tu inbox lagi ke FB bini aku..
"salam kak, ini berita terbaru dr saya. suami saya dah menikah pd 17 may semalam di dot dot dot (tempat aku rahsiakan), saya dah dpt terima semua nya tp ianya mengambil ms utk saya menghilangkan kesedihan sy ini skrg. terima kasih atas nasihat kak kemarin dulu ini semua dah ketentuan dr ALLAH"
habis madu..
sepah maharajalawak jangan dibuang..

dan bini aku jawab pulak.. (x lama lagi jadi pakar motivasi la tu..)
"w'salam..akak harap awak dpt trima segalanya dgn redho..mungkin ada hikmahnya. Selalu dekatkan diri pd Allah dgn byk berzikir dan baca quran..insyaAllah mungkin dgn cara ini dpt mengubati hati. Sesungguhnya Allah akan memberi ujian kpd hambanya yg Dia tahu mampu menghadapinya..Allah Maha Adil, dgn cara ini Allah meningkatkan darjat awak. Semoga awak dan anak² sentiasa dlm peliharaan Allah..amin."

ohh.. sungguh sadis.. kesian la pulak..
semoga Allah tak menguji bini aku macam tu.. aminnn..
weii.. korang katalah amin.. mesti bini aku suka ngan korang.. heheh..

*untuk makluman bini org tu dah ada 6 anak..



14 comments:

  1. InsyaAllah, wanita tersebut cukup kuat untuk menerima ujian tersebut..

    Moga dia dapat melaluinya dengan baik dan beroleh kebaikan di akhirat..

    Hidup penuh ujian.. hadapi dengan tenang..

    p/s: harap tuan dapat berjimat cermat dengan madu yang ada agar tidak perlu membeli madu yang baru.. jimat cermat amalan mulia.. (",)

    ReplyDelete
  2. amin amin... (benda lain)

    ReplyDelete
  3. Moga suami nya adil dalam menjalankan tanggungjawab. Moga isterinya beroleh kebaikan dunia dan akhirat.. amin.......

    ReplyDelete
  4. madu bape ringgit? nak satu..hehe

    ReplyDelete
  5. kena poligami dulu la baru tau adil ke tak adil...

    ReplyDelete
  6. kalau 5 amal tak miss dan nisab tahunan pun tak miss ok boleh la tambah satu lagi is3....tapi kalau byk miss...jgn ngada2....insyaAllah slack byk lg nanti...tu nama dia carik penyakit....

    ReplyDelete
  7. kita sesama muslim diperintahkan utk saling doa mendoakan kebaikan antara satu dgn yg lain..........

    ReplyDelete
  8. AMANAH DARI KEKASIHKU;
    kata biniku; TQ..

    fuad ansari;
    stock still available..

    Dr. Ben;
    amin aminah (???)

    hainur hapis;
    ceh ceh..

    alifzikri;
    botol slim atau botol lebar?

    zamieza forever;
    itu macam ka?

    Karkun The Legend;
    biasanya kalau 5 amal & nisab x miss, malas nak tambah bini sebab dah x de masa..

    Abu Abdurrahman;
    ya.. saya setuju sangat dengan encik..

    ReplyDelete
  9. ..dunia hakikatnya sementara, maafkanlah semua orang, doakanlah kebaikan untuk dia, insha Allah mujahadah kita Allah balas syurga..

    Amin S3 Bangi

    ReplyDelete
  10. sudah tertulis takdirnya, pasti ada hikmahnya....moga dia tabah kerana kelukaan dihatinya itu sangat sangat dalam dan menyakitkan....sabar ye... dan bersangkabaiklah dengan Allah...

    ReplyDelete
  11. Norsha;
    Kusangkakan panas berpanjangan
    Rupanya gerimis
    rupanya gerimis mengundang..

    ReplyDelete
  12. tah nape aku nk post sikit bdasar pengalaman seorg wanita gak. Ini utk selamatkan IMAN WANITA. POLIGAMI,emmm...dari sekolah lagi aku x suka dengar dr ustaz mgajar.sbb tu aku katoi. at least aku x meniru mase periksa. Kawin dgn karkun...Bila laki aku ada "peminat" tersendiri. Angin semcm aku. x leh nk terima bab POLIGAMI ni. Tapi...mcm aku diserang oleh setan2x,bisik mcm2lah.sangka buruk..sangka buruk...Last2x meletup depan laki aku. Laki aku pun slow talk bahawa SOLAT tu Hukum Allah. Bila kita cakap" Ala, solat tu tak penting" lebih kurang camtu JATUH SYAHADAH. Aku terpinga-pinga. So, POLIGAMI pun hukum Allah juga. So, aku mengucap balik syahadah dan istifar. Patutlah, aku rasa semacam aje kat diri aku sbb masa tu mungkin aku jatuh syahadah. Minta dijauhkan oleh Allah.
    So, untuk wanita2x lain, jgn buat camtulah. bahaya kita mati tanpa iman.Utk Suami2x, hati2x le. ada isteri kurang akalnya sikit. Almaklum 1 Akal 99 Nafsu. So, jgn pulak disoal kalau isteri mati tanpa imannnnn.
    Utk Wanita, sabar ajelah kalau suami kawen lagi. INGAT! Kita ni senang masuk syurga. Solat Puasa fardhu, jaga kehormatan dan Taat suami(tang ni rasanya plg berat). Bila pk kisah dulu2, aku kawin pun nk ikut sunnah Nabi. Selagi suami kita buat usaha iman dan amal ni, kita dapat saham juga. Sabar jelah. Allah bersama-sama dgn org yg sabar.

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...