Thursday, April 15, 2010

Itu Kaki Mau Kasi Jalan..

Salam tuan-tuan yang mulia..

Allah maha kuasa, makhluk tak de kuasa..

Aku tengah keluar 2 bulan jalan kaki. Baru habis tashkil 12 hari dalam halkah Kuala Kubu Baru. Sekarang kat Sri Petaling.. Semalam karkuzari dan hari ni muzakarah.. InsyaAllah esok ke Jerantut..


Allooo brader.. lu tengah keluar pun main internet ke???  Heh.. heh.. Dah amir sab (Pak Cu Bentong) putus aku temankan cikgu Khairul Sandakan (ILP) cari tiket balik Sandakan 31 Mei nanti.. tak reti-reti nak on PC sebelah.. sori ek..

Petua (pesan orang tua..) pasal usaha agama;
  1. Keselamatannya dalam ikut mesyuarat
  2. Kesempurnaannya dalam usaha masturat
  3. Keistiqomahannya dalam iktikaf malam markas
  4. Kemanisannya dalam keluar jalan kaki
 Ok tuan.. callo dulu.. Buat orang rumah ku.. (ceh, ceh).. dah dapat ke surat? Doa untuk diri sendiri, keluarga & umat..

Wacaya.. Wassalam..



37 comments:

  1. dah..hehehe. Ok lah buat lepas rindu..

    ReplyDelete
  2. ceh, mereka bercinta di sini
    aku la menjadi saksi cinta mereka berdua hehe

    Assalamualaikum

    smg rahmat Insya Allah Amin.... hehe

    ReplyDelete
  3. tengah khuruj pun sempat blogging ek! hehe
    Dgn mesyuarat takpe.

    ReplyDelete
  4. (err..komen yg atas sekali tu comel)

    ReplyDelete
  5. Patut laaa sehari dua ni asik nampak kat markaz je...igtkan dtg utk mesy KL hari rabu je. Mabruuk~

    ReplyDelete
  6. salam,

    Hj.Khairul tu bukan cikgu ler.. tu Pengarah ILP (Institut Latihan Perindustrian) di Sandakan.. fikirman Sandakan.. istiqamah hadir MBM. Orang Melaka. Muhallanya pecah rekod baru2 ni, 7 jemaah student dibentuk sekali khuruj.

    Tengok perenggan pertama dah agak mesti keluar dgn Hj. Khairul.

    Mahkluk takde kuasa, Allah Berkuasa.

    ReplyDelete
  7. semoga pengorbanan tuan Allah terima... insyaAllah

    ReplyDelete
  8. Salam kak ahlia azhar..
    alamak kak, blum apa2 lagi dah dapat surat..he he..kali ni dapat hadiah spesel tak?

    ReplyDelete
  9. Salam,

    hehehee... Allah Kuasa Makhluk l a n g s u n g takde Kuase..

    ReplyDelete
  10. bro azhar dh keluar dah...
    kita masih di sini...sy la....

    p/s: doa pada kami dah tafakut 4 bulan ipb,tuan semua doa lah pada kami satu jemaah politeknik kulim keluar sebelum jhor wilayah utara...tarikh di beri 18 jun 2010..

    ReplyDelete
  11. mintak izin copy paste 'hargailah isteri anda.

    ReplyDelete
  12. To marisa,amik la dia tak lokek! kan ahlia jaafar!

    ReplyDelete
  13. aishah_conteng_je;

    Allahhumazid fa zid (Ya Allah, Kau tambah dan tambahkan lagi akan nikmatMu...amin)

    soleh solehah;

    Surat tu wajib tuh, sb hubby xbw hp...Hadiah?? kalo ade..Alhamdulillah, tp kalo xde..Alhamdulillah gak..

    marisa;

    Kalo ia bole bw manafaat pada org lain..sila kan. :)

    seorangnenektua;

    Betul..betul..betul.

    ReplyDelete
  14. subhanallah...sukran allah pilih anta keluar jln allah 2b jln kaki...ana pon mmg dah lama teringin nak keluar 2b jln kaki...azam ipb tahun 2011..doakan ana..moga kabuliat

    ReplyDelete
  15. betul..3x. cm upin ipin la plak..huhu..camne kak, suami klua 2 bulan x bwk hp pulak tu...?

    ReplyDelete
  16. TAHNIAH!! (x sejuta)

    Jangan lupa bagi karkuzari online khas utk mereka yg tak dpt hadir ke S.Petaling.

    Jerantut tak jauh dah dgn kampung aku...Jengka.

    ReplyDelete
  17. marisa;

    Blaja2 utk lebih tawajuh pada Allah.
    `Dari Abu Umamah r.hu meriwayatkan bhw Rasulullah saw telah bersabda: tiga manusia adalah merupakan tanggungan ALLAH. Jika mrk hidup, mrk akan diberi rezeki dan akan dibantu dlm pekerjaan yg mrk lakukan. Dan jika mrk meninggal dunia maka ALLAH akan memasukkan mrk ke dlm syurga. Pertama ialah org yg masuk ke rumahnya lantas memberi salam, kedua org yg pergi ke masjid, ketiga org yg keluar dijalan Allah.' (HR Ibnu hibban)

    ReplyDelete
  18. emmm...
    baru je dengar hadith ni pagi tadi
    then bukak blog ni pon dengar lagi
    MashaAllah~

    ReplyDelete
  19. tumpang lalu ye...

    azam keluar 3 hari...ahakz

    -tgh dingin lar..huhu

    ReplyDelete
  20. wah,cikgu khairul ilp sandakan pon ade ke..dasyat pengorbanan beliau ni.

    ReplyDelete
  21. Ass.
    Tlng bagikan semangat buat kami yg lemah ini syeik...

    Wass

    ReplyDelete
  22. Insyaallah,

    Minta doakan, akan keluar masturat 40 (target India) 15/5 nih.

    ReplyDelete
  23. jerantut tu tempat kelahiran saya.

    ReplyDelete
  24. mana dapat gambar orang jalan kaki dalam hutan daa???

    ReplyDelete
  25. tah bila giliranku pula... isk isk

    ReplyDelete
  26. keluar jerantut ke tuan?

    kalu jumpa Haji Zainallah, Haji Ismail, Haji Manan atau Haji Wan Mamat kasi kirim salam untuk depa. Mintak depa doakan aku yang makin lengai ni.

    ReplyDelete
  27. pakcu bentong....huhuhu satu org yg amat menitik beratkan adab usul...
    singa disiang hari....airmata di malam hari huhuhu...
    bayan penuh kesan hasil dari amalan...
    kuat dlm usaha masturat...pernah makcu membersihkan wajah makcu dgn tapak kaki pakcu TANPA DISURUH ketika pulang dari khuruj...mahfum sebuah hadis kalu isteri mencuci mukanya dgn tapak kaki suami maka blum tertunai hak suami huhuhu..

    pandai lak masak.....pernah bersahbat 10 taun lebih ngan pakcu

    ReplyDelete
  28. Salam Kak... (ahlia azhar)

    Jazakillah le dtg ziarah blog kite. Ingat kt ana lg ke? hehe..kita kuar msturat 3h (amir sabnya MatDan) yg mntk org puchong bwk taam sndiri hari ptma tu..jenuh kita mkn byk lauk ari tu cmpur yg tuan rmh pnya..Keluar kat mana ntah? dah lupa la pulak..

    Sblm suami akak kuar jln kaki ni, ana baru blk masturat dgn Makcu..tibe2 pakcu nk tafakut kuar 2bln pulak. MasyaAllah..Pakcu mmg tak kenal penat bila buat usaha agama.

    ReplyDelete
  29. Err kak..jom kite ke Lampong indonesia hjg thn ni 15h, MatDan nak kuar gak. Nnti ana nk tsykil Hj Razif puchong skali..

    ReplyDelete
  30. aliaazuan; ye..baru akak ingat. kite klr kt Banting..rumah Cikgu Halim. InsyaAllah..bole gak. tggu hubby balik..mesyuarat dulu ye.. :-)

    ReplyDelete
  31. Hehe... betul3...nama ana kompom akak dh lupa..huhu. ni nama komersial-aliaazuan,nama asli takleh tayang kat sini.

    Ye la,kat Banting la...rmh cikgu Halim! Kitorg bljr cara2 buat facial ngan ahlia azhar pkai myk zaitun..hihi..acah aja.

    ReplyDelete
  32. aliaazuan; a'ah la..nama awak akak lupa..sori yek..ye la kita klr 3h je kan..xdpt nk kenal sgt2. ooo facial minyak zaitun tu musti amal tuh..kejelitaan wajah dan awek muda..hehe

    p/s - kirim salam ngan ahlia MatDan..

    ReplyDelete
  33. Salam..

    Tp ur name still kite ingat..insyaAllah.

    Akak, bkn 'awek' muda la.. makcik muda..hehe. gurau jeh sbb kita dua muda lg. Huh,perasan lak!

    InsyAllah akan ku kirimkan salam kasihmu..

    ReplyDelete
  34. asyik dengar ajer orang keluar pedel. Aku ni bila le nak keluar jalan kaki. Adusss... azam tinggal azam ajer ni...

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...