Sunday, September 07, 2008

Uji Minda

Kelmarin anak aku yang sulong, bila balik dari sekolah telah mengajukan satu permainan uji minda kepada adik-beradiknya. Aku pun tak terlepas dari menyelesaikan masalah uji minda tu. Alhamdulillah dalam 2 minit, benda tu dapat aku buat. Sapa-sapa nak try, boleh la...

Ni soalannya;

Pada gambarajah berikut, lukiskan garisan dari kotak A ke A, B ke B dan C ke C, TANPA menyilangkan garisan2 tersebut di antara satu sama lain. Garisan luar dari kotak merah yang besar juga tak dibenarkan.


Kalau boleh buat, tak le korang tu terel sangat sebab ni soalan untuk budak sekolah rendah. Tapi kalau tak dapat jawapan... maknanya... (tak pe la, aku tak nak tulis kat sini!)

Jangan la tensyen sampai buka puasa kalau tak dapat jawapan. Aku tak tanggungjawab.

Selamat menerai.

4 comments:

  1. ALAMAK POSA DAAA..

    Otak lembab sikit hehehe...

    ReplyDelete
  2. Rilek.. rilek.. jangan gabrah. Ambik nafas... lepas... 1, 2, 3.. push...
    (macam nak beranak pulak!)

    Jawapannya klik sini...

    ReplyDelete
  3. http://1.bp.blogspot.com/_qOhar23uNm0/SMSRxF7a_LI/AAAAAAAAAts/IBtD26vAM2M/s1600-h/Uji+Minda-jawapan.bmp

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...