Friday, August 22, 2008

dah nak masuk tabligh dah..

Seorang sahabat mengeluh, ” Ana dah nak masuk tabligh dah. Pening dah dengan politik. Keliru. Dulu, segar juga dengar dan ulas pasal politik. Tapi, makin lama, apatah dengan isu muqabalah yang panas ni, makin ana rasa politik ni memang kotor. Politik tu memang la bersih, tapi orangnya kotor, susah nak cari yang bersih. Dalam PAS pun ana rasa ada yang macam UMNO perangainya. Mujurlah ana tak jadi politician macam anta. Anta nampak kuat tak apalah, tapi bukan ana. Huh, kawan - kawan ana pun dah macam ana. Pening. Dah nak masuk Tabligh dah.”

Baca seterusnya... KLIK SINI.

8 comments:

  1. Mana boleh masuk tabligh!

    Keluar ikut jemaah tabligh boleh la...

    ReplyDelete
  2. sms dari syura Melbourne,

    jemaah Malaysia insyaAllah akan dihantar ke Adelaide beberapa hari buat usaha. 2 orang Kedah, 1 Johor dan 1 KL. Jemaah orang tua.

    Bro, lu ada maklumat lebih lanjut mengenai jemaah ni?

    ReplyDelete
  3. bentara;
    tak de info. Boleh la ko masakkan nasi lemak untuk diorang. Masa aku keluar kat Germany dulu ngan orang-orang tua jugak.

    Tiba-tiba di satu pagi yang indah, ada satu pakcik tu kata; "Azhar, pakcik nak makan nasi lemak la..." Mana aku nak cekau?

    ReplyDelete
  4. nasib wife gua terer masak nasi lemak. Kalau depa sampai Adelaide, gua suruh wife gua masak spesel punya...

    BBNJ ke Australia berapa RM dia punya tafakud eh?

    ReplyDelete
  5. Biasanya RM6k-RM7k. Sekarang ni kalau negara2 yang lebih jauh, RM8k-10k.

    Semua tu disimpan dalam bank Allah. Kat akhirat besok kita semua akan kata, "Kalau aku tahu, semua sekali duit aku belanja untuk agama."

    Ala.. kadang2 aku tengok orang renovate tembok dgn bumbung rumah aje kurang2 10k-15k.

    ReplyDelete
  6. Benar Azhar,kita ni yang ada Kalimah kan semuanya umatu Tabligh, jadi kenalah korban waktu, diri serta harta untuk keluar melakukan usaha Tabligh.

    ReplyDelete
  7. Alhmdulillah tuan. Dlm sunnah ada kejayaan tuan.

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...