Sunday, July 27, 2008

Bayan Elders

Bayan & Doa Penutup Jur Karkun 4 Bulan di Masjid Sri Petaling pada 8 Jun 2008.

Download Lengkap Kat Sini

Semoga kita dapat amal dan sampaikan.

6 comments:

  1. Jzk Azhar, pesanan yang bernilai dari Maulana Ibrahim untuk kita semua, terutama sekali untuk saya ni yang masih lagi bermain-main dalam usaha ni... (Ya Allah ampunilah daku)
    Semoga Allah melindungi kita semua dari pecah-hati dan semoga kita semua sentiasa bersatu hati bersama berusaha lagi dan lagi.

    ReplyDelete
  2. JKK... gua yang tak pernah keluar 4 bulan boleh dengar tak?

    ReplyDelete
  3. zarzh;
    Semoga Allah kembalikan seluruh umat Islam kepada kerja yang sebenar.

    bentara;
    Boleh dengar. Lepas tu bawak-bawaklah keluar 4 bulan.

    Acah aje, pelan-pelan 3 hari & 40 hari dulu...

    ReplyDelete
  4. Betul lah ZARZH,asbab pecah hati ramai karkun yang kecundang.Merajuk lah konon.Ngan amir sab pun nak merajuk.Apa pun kita sudahi dengan tasbih kifarah..........

    ReplyDelete
  5. Kehidupan kita ni macam nilah, dan syaitan sentiasa berusaha memperdayakan kita.

    Jadi pada saya, kehidupan kita ni misalnya bagaikan kereta yang dipandu dijalan-raya, macam-mana pun, dijalan mana pun, harus terus dipandu tak kira kereta lama, baru, kecil, besar dll, kalau tak distinasi tak sampai dan malah menganggu pemandu yang lain pula. Kekadang berlaku pula kemalangan samaada kerana kita atau sebaliknya. Samaada kita memandu seorang atau bersama keluarga. Samaada kita memarahi pemandu lain atau kita dimarahi pemandu lain dan seterusnya...

    Jadi apa-apa pun berlaku, tetap diteruskan, sebagaimana kehidupan yang harus diteruskan untuk distinasinya dan tentu, distinasi kita adalah akhirat yang merupakan suatu kepastian.

    Sedang Elders kita sentiasa berpesan, menasihati serta menyediakan "garage" untuk kita terus "memandu"... dan mencapai distinasi kita dengan jayanya.

    - Hanya kita ni (terutama saya) kekadang nak merempit (josh) atau kekadang nak merempat (tak ada semangat langsung) pulak.
    Teringat pesan seorang karkun lama pada saya, istiqamah adalah baik dari seribu karamah...jadi dalam apa-apa hal, buatlah setakat yang mampu tetapi berterusan... disamping azam hendaklah ditempat yang tinggi..

    - Pendapat saya, salah-silap maaflah..

    ReplyDelete
  6. macam mana tuan letak dalam blog tu? boleh play terus. ajar lah saya.

    balas kat shoutout di blog http://atapaje2.blogspot.com/

    ReplyDelete

komen pembaca sangat aku hargai.. makasey...

Testimoni Penyimpan Emas

Dikongsikan di sini beberapa testimoni para penyimpan emas. Semoga bermanfaat. Pengalaman penulis sendiri cagar emas untuk keluar bertabligh...